top of page

Algemene voorwaarden

1. Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, behandeling en transactie tussen Beauty by Britta en een cliënt waarop Beauty by Britta deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.

 

2. Inspanningen Beauty by Britta

Beauty by Britta zal de behandelingen naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren en op grond van de op dat moment bekende stand der wetenschap. Beauty by Britta zal zoveel als redelijkerwijs mogelijk is de cliënt inlichten over financiële consequenties van de wijziging of aanvulling van de behandeling.

 

3. Afspraken

De cliënt moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 48 uur voorafgaande aan de afspraak aan Beauty by Britta melden. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Beauty by Britta 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Dit geldt ook in het geval van ziekte en/of positieve COVID-19 test. Wordt er niks gecommuniceerd vanuit de cliënt en komt deze vervolgens niet op de afgesproken datum en tijd opdagen, mag Beauty by Britta het gehele afgesproken honorarium berekenen. Indien de cliënt meer dan vijf minuten later dan de afgesproken tijd in de salon komt, mag Beauty by Britta de verloren tijd inkorten op de behandeling en toch het gehele afgesproken honorarium berekenen. Bij meer dan tien minuten later dan de afgesproken tijd in de salon arriveren kan Beauty by Britta de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen. In het geval van verhindering voor een cursus, dient de cliënt dit uiterlijk 7 dagen van tevoren aan te geven. Indien de cliënt deze verplichting niet of niet tijdig nakomt, mag Beauty by Britta 50% van het honorarium voor de afgesproken behandeling aan de cliënt berekenen. Beauty by Britta moet verhindering voor een afspraak zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk 24 uur voorafgaande aan de afspraak aan de cliënt melden. De cliënt dient alleen naar de afspraak te komen, mits vooraf anders is besproken. Mocht de cliënt toch een andere bezoeker meenemen, mag Beauty by Britta de afspraak annuleren en het gehele afgesproken honorarium berekenen.

 

4. Betaling

Beauty by Britta vermeldt alle prijzen van behandelingen en producten zichtbaar in de salon. De gemelde prijzen zijn inclusief BTW. Aanbiedingen in advertenties zijn geldig in de aangegeven looptijd en/of zolang de voorraad strekt. De cliënt dient direct na afloop van de behandeling de betaling van de behandeling en eventuele producten te voldoen.

 

5. Persoonsgegevens & privacy

De cliënt voorziet Beauty by Britta vóór de eerste behandeling van alle gegevens, waarvan Beauty by Britta aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan de cliënt redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het zorgvuldig uitvoeren van de behandelingen. Beauty by Britta neemt de persoonlijke gegevens van de cliënt op in een geautomatiseerd systeem en op een klantenkaart. Beauty by Britta behandelt de vertrouwelijke gegevens van de cliënt volgens de richtlijnen in de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Beauty by Britta zal gegevens van de cliënt niet verkopen of verhuren aan derden zonder schriftelijke toestemming vooraf van de cliënt. Op aanvraag van de cliënt kunnen deze gegevens weer worden verwijderd uit het systeem.

 

6. Geheimhouding

Beauty by Britta is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de cliënt heeft medegedeeld tijdens de behandeling. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de cliënt is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. De geheimhouding vervalt indien, op grond van een wettelijke bepaling of een rechterlijke uitspraak, Beauty by Britta verplicht is de vertrouwelijke informatie aan derden te verstrekken.

 

7. Aansprakelijkheid

Beauty by Britta is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, ontstaan doordat Beauty by Britta is uitgegaan van door de cliënt verstrekte onjuiste en/of onvolledige informatie over relevante lichamelijke aandoeningen, medicijngebruik, allergische reacties, werkzaamheden of vrijetijdsbesteding. Beauty by Britta is niet aansprakelijk voor verlies, diefstal of beschadiging van persoonlijke eigendommen die de cliënt heeft meegenomen naar de salon.

Beauty by Britta is niet verantwoordelijk voor wat bezoekers op de website of Facebook plaatsen, bijvoorbeeld in een reactie op een bericht en kan hier niet voor aansprakelijk worden gesteld. Deze reacties zijn de persoonlijke mening van de schrijver en reflecteren dan ook op geen enkele manier de standpunten en/of denkwijze van Beauty by Britta.

 

8. Garantie

Beauty by Britta geeft de cliënt 5 dagen garantie op de behandeling. Deze garantie vervalt indien:

- De cliënt andere producten dan de door Beauty by Britta geadviseerde producten heeft gebruikt

- De cliënt de adviezen voor thuisverzorging niet heeft opgevolgd.

- De cliënt het advies om medische hulp te zoeken niet binnen vijf werkdagen heeft opgevolgd.

- De cliënt de producten niet volgens de gebruiksaanwijzing heeft gebruikt.

- In geval van een allergische reactie of ontevredenheid zal Beauty by Britta geen geld retour geven.

 

9. Beschadiging & diefstal

Beauty by Britta heeft het recht van de cliënt een schadevergoeding te eisen indien de cliënt meubilair, apparatuur of producten beschadigt. Beauty by Britta meldt diefstal altijd bij de politie.

 

10. Klachten

Indien de cliënt een klacht heeft over de behandeling of een product, moet deze zo spoedig mogelijk, doch binnen vijf werkdagen na ontdekking schriftelijk gemeld worden aan de eigenaar van Beauty by Britta. Beauty by Britta moet de klager binnen vijf werkdagen adequaat antwoord geven. Indien een klacht gegrond is, zal Beauty by Britta de behandeling opnieuw verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden en de cliënt dit schriftelijk kenbaar maakt. Indien Beauty by Britta en klager niet tot overeenstemming kunnen komen, kan de klager het geschil voorleggen aan de wetgever of mediator.

 

11. Behoorlijk gedrag

De cliënt behoort zich in de salon behoorlijk te gedragen volgens algemeen aanvaarde normen. Indien de cliënt na herhaaldelijke waarschuwingen onbehoorlijk gedrag blijft vertonen, of niet op komt dagen op zijn/haar afspraak, heeft Beauty by Britta het recht de cliënt de toegang tot de salon te weigeren onder opgaaf van redenen.

 

12. Recht

Op elke overeenkomst tussen Beauty by Britta en de cliënt is het Nederlands recht van toepassing. Ingeval van uitleg van de inhoud en strekking van deze algemene voorwaarden, is de Nederlandse tekst daarvan steeds bepalend. Van toepassing is steeds de laatst gedeponeerde versie c.q. de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de overeenkomst.

bottom of page